LLITERATU PORTADA
LA CITA: "Garremos el nuestru guión, pongamos los disfraces que tiráremos yá y vamos lleer les nuestres frases de segunda mano nesta triste obra de segunda mano" Arundhati Roy
Accesu Rápidu
EDICIÓN 14
26 d'ochobre de 2007
II Conceyu Internacional de Lliteratura Asturiana
Autores Asturianos
Canellada Llavona, María Xosefa
Biografía

Nacimientu:  12-XI-1913 - L´Infiestu / Infiesto (Piloña)
Defunción:  ??-??-1995 - Madrid

Nació en L’Infiestu (Piloña) en 1913.

Estudió Filosofía y Lletres na Universidá de Madrid y doctoróse en Filoloxía Románica con premiu estraordinariu.

Fue profesora ayudante de la so especialidá na universidá madrileña, profesora especial de Provenzal Antiguo na de Salamanca y de Fonética na New York University in Spain.

Trabayó como redactora principal del “Diccionario Manual de la Real Academia Española”; fue collaboradora del Conseyu Superior d’Investigaciones Científiques; investigadora de la sección de Filoloxía del Colexu de México y trabayó nel Seminariu “Menéndez Pidal” y nel Institutu de Cultura Hispánica. María Xosefa Canellada ye la filóloga asturiana más importante d’esti sieglu.

Esperta en dialectoloxía y fonética, el so maxisteriu tevo un fondu caláu na xeneración d’universitarios qu’a primeros de los años 70 s’empezaron a interesar, de mano, pol estudiu y pocu depués pola revitalización de la llingua asturiana, dando fechu a la fundación de Conceyu Bable en 1975.

Nel añu de 1981 constitúise l’Academia de la Llingua Asturiana y la llingüista piloñesa pasa a ocupar ún de los sitios d’honor de la nueva institución.

Cola Academia va collaborar dende entós y hasta los sos últimos años de vida cola publicación de diversos trabayos filolóxicos na revista “Lletres asturianes”.

A diferencia d’otros filólogos de la so xeneración, Canellada siempre manifestó’l so apoyu a la normalización del asturiano y en dellos de los sos últimos trabayos amuesa interesantes esmoliciones sobre asuntos como la confección d’un estándar pa la llingua asturiana, la so entonación o les sos posibilidaes de cara a la traducción d’otres llingües. Ente los sos estudios filolóxicos relacionaos col asturiano resalta: “El bable de Cabranes” (1944).

Otres obres de Canellada que tienen por asuntu la llingua y la cultura asturianes son: “Cuentos populares asturianos” (1978) y “Leyendas, cuentos y tradiciones” (1983). Como narradora n’asturiano ye autora de dos obres: “Montesín” (1980) —como señala l’estudiosu Antón García: “el primer relatu asturianu destináu a un públicu xuvenil”— y de “María, Mariantia y yo” (1990). Falleció en Madrid en 1995.

En Santolaya de Cabranes recibió meses depués un homenaxe popular a títulu póstumu.

<< Listáu de Autores

<< Tornar al Entamu


Poemes
¿ú?
26 d'ochobre de 2007
Unviáu por: Xabel de Cea
Lleer poema >> << Participar >>
Ensin títulu
26 d'ochobre de 2007
Unviáu por: Xabel de Cea
Lleer poema >> << Participar >>

Col sofitu de la Conseyería de Cultura, Comunicación Social y Turismu
© 2004 LLITERATU.com -
  |  Publicidá  |  Condiciones d'Usu  |  Información d'Empresa  |  Contacte con nós  |